logo
  • 606 993 207 - 615 336 744
  • 7:00h - 18h
  • Carrer de Mata, 4, 08004 Barcelona
post image

Escola infantil per a tots.

Inclusió dins la nostra escola.

Quan parlem d’una escola per a tots, ens referim a una escola inclusiva, que no exclou ningú i tots els nens i nenes són benvinguts. Una escola on els alumnes aprenen junts amb les diversitats i singularitats individuals que puguin presentar, no només en el mateix centre, sinó
també dins les aules.

 

L’objectiu de les escoles ordinàries és que tots els alumnes aprenguin aquelles competències que les possibiliten desenvolupar-se íntegrament en un món compartit i heterogeni, respectant el dret de rebre una bona educació i de créixer en llibertat.

 

L’educació inclusiva dins les aules no només beneficia els infants de forma individual per a què puguin assolir satisfactòriament les competències establertes, sinó també enforteix els nens a promoure la justícia, l’equitat i el respecte cap als altres, per garantir que tothom tingui les mateixes oportunitats.

 

Per a dur a terme aquest objectiu és necessària l’aplicació de vàries mesures, recolzaments i estratègies dins l’aula, com per exemple, treball en petits grups, atenció personalitzada, observació i avaluació contínua de l’alumnat.

 

El primer cicle de l’educació infantil s’organitza d’acord amb els principis de l’educació inclusiva i coeducadora. Es deu posar especial atenció en la diversitat dels infants, en la detecció precoç de necessitats educatives específiques, en la intervenció cap a les dificultats de desenvolupament, tant aviat com es detectin i a la cooperació estreta entre l’escola i les famílies.

 

En el nostre centre treballem amb el compromís de mantenir una comunicació contínua i fluïda tant amb les famílies, com amb els centres terapèutics de desenvolupament infantil i atenció precoç (CDIAP), atenent aquells infants amb alguna necessitat específica. Aquesta coordinació ens porta a preparar un pla individual i personalitzat per oferir a l’alumne la millor atenció, basada en els consells i recomanacions dels especialistes i posant el focus en el benestar de l’infant i en el respecte per al seu ritme de desenvolupament i creixement.

 

Durant tota l’estada de l’alumne a la nostra escola, es continua, curs rere curs, amb el seu seguiment individual i continuat, valorant els seus progressos cap als objectius programats, les mesures adoptades i recolzaments oferts, cercant sempre el seu desenvolupament integral i
tenint cura del seu estat emocional amb molta minuciositat.

 

Les famílies, en aquests casos, també són acompanyades i respectades sense ser jutjades per la seva condició social, ni nacionalitat, ni origen, ni diferència cultural.

 

Per tant, per a poder garantir una escola i una aula inclusiva, plantegem en la programació general del nostre centre:


1. Activitats i propostes que posin la mirada en l’infant, buscant sempre col·locar l’alumne com a punt de partida i com a centre de l’aprenentatge.

2. Formes diverses de presentar les activitats que es volen realitzar, assegurant la participació de tots els nens.

3. Diferents opcions de treball i dinàmiques: individuals, en grups, en parelles... de manera que tots es sentin part i inclosos en el grup-classe.                       

 4.Mètodes i criteris d’avaluació graduats i adequats a les diverses necessitats i capacitats dels alumnes.

 

A més, les educadores del centre deuen fomentar en l’aula i en tota l’escola, el sentiment de pertinença, de tal manera que tots els nens i nenes es sentin part del grup, estimats i respectats per igual.

 

“Les diferències, ens enriqueixen”

Tens alguna pregunta?